آشنایی با برند اشنایدر الکتریک فرانسه

محصولات اشنایدر الکتریک

نمایندگی اشنایدر الکتریک ایران

شرکت اشنایدر الکتریک

   برادران اشنایدر در اوایل قرن ۱۹ با تشکیل شرکت اشنایدر الکتریک در زمینه صنایع فولاد، آهن و ماشین آلات سنگین و کشتی سازی فعالیت خود را آغاز کردند. پس از آن در سال ۱۹۱۹ با تأسیس شرکت اشنایدر در آلمان و همکاری با شرکت وستینگهاوس در زمینه تولید موتورهای الکتریکی، تجهیزات تابلو برق و سایر تجهیزات الکتریکی برای نیروگاه ها و لوکوموتیوهای برقی فعالیت خود را توسعه دادند.

شرکت اشنایدر الکتریک
شرکت اشنایدر الکتریک

در اواخر قرن بیستم این شرکت با تأکید بیشتر بر صنعت برق، خرید کارخانجات تله مکانیک، اسکوئردی و مرلن ژرن، گروه اشنایدر الکتریک را در فرانسه ابداع نموده و دفتر و شرکت اصلی را هم در فرانسه و در شهر گرنوبل دائر کرده است؛ همچنین با مالکیت کارخانه Lexal – دومین توزیع کننده صنعت برق در اروپا – فعالیت خود را در زمینه محصولات بازار ساختمان گسترش داد است. این شرکت در طی سالیان متوالی با تأسیس شعب مختلف در بسیاری از کشورهای جهان، از پیشگامان صنعت برق است.

نمایندگی اشنایدر الکتریک ایران

  شرکت اشنایدر الکتریک ایران، از سال ۱۳۵۴ با تأسیس دفتر تله مکانیک ایران حضور خود را رسماً در ایران اعلام نموده است. کارخانه اشنایدر الکتریک (تله مکانیک ایران) در سال ۱۳۷۹ جهت گسترش فعالیت و افزایش سرمایه گذاری در ایران اقدام به احداث کارخانه ای در شهرستان کرج به منظور تولید و مونتاژ کلیدهای مینیاتوری تیپ C60N از ۲ تا ۶۳ آمپر نمود است. که از طریق مراکز فروش مختلفی در سراسر ایران به دست مصرف کننده می رسد. لازم به ذکر است که محصولات برند اشنایدر الکتریک قیمت بالاتری نسبت به محصولات مشابه خود که تولید آسیای شرقی است دارد. 

اشنایدر الکتریک فرانسه

   اشنایدر الکتریک، (Schneider Electric) شرکت تجهیزات الکتریکی در کشور فرانسه است که دفتر مرکزی آن در شهر روی ملزمون فرانسه قرار دارد و در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می‌کند. این شرکت برای پیش برد اهداف بلند مدت و پایدار و همچنین بالا بردن بهروری خود کارخانجاتی در قاره های مختلف جهان تأسیس کرده که محصولاتی تحت لیسانس و با نظارت شرکت اصلی تولید می کند. این کارخانجات به گروه اشنایدر الکتریک شهرت یافته است و همگی تحت لیسانس شرکت اصلی در فرانسه هستند و محصولات با کیفیت اول جهانی تولید می نمایند.

  برای مثال کنتاکتورها بیشتر در فرانسه تولید می شوند، کنتاکتورهای خازنی و کنتاکتورهای خاص در جمهوری چک، کلید حرارتی در فرانسه، کلید اتوماتیک در لهستان و کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم در تایلند، رله شانت و آندر ولتاز کلید اتوماتیک در لهستان، کنتاکت کمکی کلید حرارتی در فرانسه، شاسی استارت استوپ و سلکتور سوئیچ های فلزی در فرانسه و نوع باکالیت و چراغ سیگنال در اندونزی، تایمر و کنترل فاز در اندونزی، بیمتال در فرانسه، اینورتر یا کنترل دور موتور همچنین راه انداز نرم موتور در چین، حفاظت جان در هند و اسپانیا و کلید مینیاتوری در ایران تولید می شوند.

لوگوی اشنایدر

   برند اشنایدر الکتریک در سراسرجهان از لحاظ اعتبار و قابلیت اعتماد مشتری دارای جایگاه ویژه ای است، به طوری که این شرکت در سال ۲۰۱۵ در فهرست ۵۰ شرکت برتر اروپا قرار گرفت. اشنایدر الکتریک با استفاده از تکنولوژی های جدید و نوآوری در صنعت برق و با برخورداری از مراکز متعدد تحقیق و توسعه همواره شرکتی فعال شمرده می شود.

لوگوی اشنایدر الکتریک
لوگوی اشنایدر الکتریک

سایت اشنایدر الکتریک

   شرکت اشنایدر الکتریک برای سهولت دسترسی کاربران خود در سراسر جهان اقدام به طراحی کاتالوگ ها و اطلاعات فنی روز آمد کرده است که همگی در وب سایت اصلی اشنایدر الکتریک موجود است.

محصولات اشنایدر

   شرکت اشنایدر الکتریک یکی از فعالترین تولیدکنندگان محصولات صنعت برق در دنیا است. این شرکت با سابقۀ چندین ساله و کیفیت بالای محصولات خود توانسته است اعتماد مصرف کنندگان را به خود جلب کند. این شرکت در حوزۀ مدیریت مصرف انرژی، برق ساختمان و انرژی های تجدید پذیر فعالیت وِیژه ای دارد. یکی از شاخه های فعالیت اشنایدر الکتریک فرانسه برق صنعتی است که عمدترین و پر کاربرد ترین محصولات آن در این بخش عبارتند از:

کلید اتوماتیک

کلید مینیاتوری

چراغ سیگنال

سافت استارتر

رله کنترل فاز

کنتاکتور

کلید حرارتی

پوش باتن

تایمر

خازن

کلید اتوماتیک فیکس

بی متال

کلید جرثقیل

پاورمتر

پی ال سی

محافظ جان

کلید هوایی

اینورتر

منبع تغذیه

سنسور

لیمیت سوئیچ

جوی استیک

رله

رله ضربه ای

 

هولوگرام اشنایدر الکتریک

   به منظور صیانت از حقوق مصرف کننده و در راستای ایجاد اطمینان از کیفیت محصولات اشنایدر، نمایندگی شرکت اشنایدر الکتریک در ایران اقدام به نصب هولوگرام اصالت کالا بر روی قطعات خود کرده است.

هولوگرام اشنایدر الکتریک
هولوگرام اشنایدر الکتریک
  • با چرخش ۹۰ درجۀ هلوگرام اشنایدر الکتریک، تغییر رنگ بین کلمۀ “ایران” و پس زمینه رخ خواهد داد.
  • با چرخش هلوگرام اشنایدر الکتریک به سمت راست یا چپ خطوطی با رزولوشن بالا ۱۰۰۰۰dpi ظاهر خواهد شد.
  • با تکان دادن هولگرام اشنایدر الکتریک به سمت بالا/پائین در یک زاویه بسیار باز انعکاس و تغییر رنگ قابل مشاهده است.
هلوگرام-اشنایدر-الکتریک-ایران
                                                                                          جزئیات هولوگرام اشنایدر الکتریک ایران

اشنایدر چینی

اشنایدر چینی امروزه به علت حفاظت های گمرکی کم در ایران وارد می شود که کیفیتی به مراتب پایین تر از محصولات اشنایدر اصل دارند و برای کاربرد های صنعتی خطرآفرین خواهند بود. قیمت اشنایدر اصل و اشنایدر چینی اختلاف زیادی دارد، اما اشنایدر چینی استاندارد های ضروری را ندارد.

 هولوگرام روی جعبه محصولات اشنایدر نشانه اصل بودن آن ها است و شامل گارانتی و خدمات پس از فروش خواهد بود. محصولات اشنایدر اصل را می توانید از نمایندگی های مجاز اشنایدر در ایران و الیکا الکتریک تهیه کنید.

اشنایدر در بخش های مختلف صنعت

  • مراکز اطلاعاتی و شبکه ها
  • ساختمان های مسکونی: ویلاها، آپارتمان
  • انرژی و صنایع زیربنایی: شبکه های برقی، فرودگاه ها، تصفیه آب، مخابرات، مرکز اطلاعات و …
  • صنعت: مواد غذایی و آشامیدنی، خودروسازی، بسته بندی، داروئی، تجهیزات الکترونیکی و …
  • ساختمان های صنعتی، تجاری، اداری: اداره ها، فروشگاه، کارخانجات، هتل ها، بیمارستان ها، موزه ها، مدارس، دانشگاه ها و …

پروژه های شرکت اشنایدر

   بخش پروژه ها بر روی سه بازار آب، ساختمان و نفت و گاز متمرکز است و اشنایدر متناسب با این بازارها راه کارها و پیشنهادات خود را به شرح ذیل ارائه می کند. بطور مثال بعضی از راه حل های ارائه شده شرکت اشنایدر الکتریک در بخش آب و فاضلاب:

  • حذف اثرات ضربه قوچ
  • ارسال و دریافت پیام/فرمان از راه دور توسط PLC/RTU
  • تخصیص زمان های کارکرد به پمپ جهت عملکرد بهینه پمپ ها
  • تنظیم اتوماتیک میزان فلو (Flow)  با توجه به نیاز (Demand) و راندمان (Efficiency)
  • آنالیز اطلاعات موردنیاز و گزارش گیری دوره ای، توسط سیستم های مانیتورینگ (SCADA)
  • کنترل جریان هجومی در لحظه روشن شدن پمپ ها جهت کاهش مشکلات ناشی از افزایش درجه حرارت

اشنایدر در صنعت آب و فاضلاب

   شرکت اشنایدر الکتریک با عرضه رنج وسیعی از محصولات و ارائه راه حل های کاربردی و متنوع در زمینۀ برق و اتوماسیون ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه های آب و فاضلاب توسط متخصصین خود و همچنین با بهره گیری از همکاری و پشتیبانی فنی شرکت های متخصص، در حال تثبیت هرچه بیشتر جایگاه خود در صنعت زیربنایی آب و فاضلاب است. این گستردگی در ارائه خدمات این امکان را به شما می دهد تا سطح بهره وری از سیستم را ارتقاء و هزینه های تعمیرات و نگهداری و همچنین زمان از کارافتادگی سیستم را کاهش دهید.

کاربرد اشنایدر در آب و فاضلاب
کاربرد اشنایدر در آب و فاضلاب

اشنایدر در صنعت ساختمان

   اشنایدر الکتریک، بهترین سیستم های توزیع الکتریکی و سیستم های اتوماسیون ساختمان را ارائه می دهد. راه حل های بهینۀ این شرکت به راحتی تمام نیازهای موجود در فروشگاه های بزرگ، ساختمان های تجاری و مسکونی را برآورده می کند. این راه حل ها علاوه بر مطابقت با استاندارد جهانی و نیازهای منطقه، آسان و براحتی نصب و قابل توسعه می باشد.

   راهکارهای اشنایدر الکتریک در بخش ساختمان:

  • توزیع انرژی الکتریکی
  • قابلیت اطمینان سیستم و ذخیره انرژی
  • اتوماسیون ساختمان های تجاری، مسکونی و فروشگاه های بزرگ

ذخیره انرژی با اشنایدر الکتریک

اشنایدر در صنایع نفت و گاز

   استفاده از آخرین تکنولوژی های مدرن و محصولات با کارایی بالا بر پایۀ تخصص و تجربه بین المللی بازگشت سریع سرمایه گذاری را در صنعت نفت و گاز فراهم می سازد. بر این اساس اشنایدر الکتریک به عنوان یکی از پیشگامان صنعت برق با بیش از چند دهه حضور مستمر در ایران راه کارهای متنوع کاملاً اختصاصی مدرن و متداول را در زمینه سیستم های توزیع انرژی، کنترل صنعتی و سیستمهای مدیریت انرژی عرضه می دارد.

تولیدات شرکت اشنایدر

  • تابلوهای GIS
  • تابلوهای کمپکت
  • سیستمهای PMS
  • سیستم های اتوماسیون
  • تابلو فشار ضعیف Blockset
  • ترانسفورمرهای UPSMV/MV/LV
  • کنترل دور موتور فشار ضعیف و متوسط
  • تابلو فشار متوسط NEX and MCset (Marine test)

 

در صورتی که سوالی در خصوص مطالب بیان شده دارید می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید یا با ارائه پیشنهادات خود، ما را در بالا بردن کیفیت مقالات یاری کنید. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

سوالات متداول

برند اشنایدر الکتریک چه تجهیزاتی تولید می کند؟

شرکت اشنایدر الکتریک یکی از فعالترین تولیدکنندگان محصولات صنعت برق در دنیا است. این شرکت با سابقۀ چندین ساله و کیفیت بالای محصولات خود توانسته است اعتماد مصرف کنندگان را به خود جلب کند. این شرکت در حوزۀ مدیریت مصرف انرژی، برق ساختمان و انرژی های تجدید پذیر فعالیت وِیژه ای دارد. یکی از شاخه های فعالیت اشنایدر الکتریک فرانسه برق صنعتی است که عمدترین و پر کاربرد ترین محصولات آن در این بخش عبارتند از: انواع کلید اتوماتیک، کلید مینیاتوری، کنتاکتور، تجهیزات فرمان و سیگنال، رله های کنترلی، اینورتر، سافت استارتر، خازن و رگولاتور هوشمند، انواع PLC، تجهیزات هوشمندسازی ساختمان، تجهیزات بهینه سازی مصرف انرژی

قطعه اشنایدر چینی با اشنایدر اصل چه تفاوتی دارد؟

اشنایدر چینی امروزه به علت حفاظت های گمرکی کم در ایران وارد می شود که کیفیتی به مراتب پایین تر از محصولات اشنایدر اصل دارند و برای کاربرد های صنعتی خطرآفرین خواهند بود. قیمت اشنایدر اصل و اشنایدر چینی اختلاف زیادی دارد، اما اشنایدر چینی استاندارد های ضروری را ندارد.  هولوگرام روی جعبه محصولات اشنایدر نشانه اصل بودن آن ها است و شامل گارانتی و خدمات پس از فروش خواهد بود. محصولات اشنایدر اصل را می توانید از نمایندگی های مجاز اشنایدر در ایران و الیکا الکتریک تهیه کنید.

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. با سلام
    من یک PacDrive C400A8 دارم ولی نمی‌توانم Firmware و IP Address آن را از طریق کارت CF تغییر بدهم (به عبارتی با فرآیند boot شدن کارت CF دستگاه مشکل دارم) اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید ممنون می‌شوم راهنمایی بفرمایید
    با تشکر از شما

  2. سلام کنتاکتور f150 اشنایدر اصلیتش کجاییه ، چون نوشتن روش مید این جمهوری چک ، مگه نباید اصلش فرانسوی باشه ؟

    1. سلام.
      برند اشنایدر الکتریک یک برند فرانسوی هست ولی هر کدوم از قطعاتش رو یک کشور تولید می کنه. مثلا اینورتر اشنایدر معمولا در اندونزی تولید می شه یا کلید مینیاتوری در ایران تولید میشه، حتی خیلی از محصولات اشنایدر در چین تولید میشه، ولی همگی تحت لیسانس و تایید شده برند اشنایدر فرانسه هستن. پس اگر شما محصولی خریداری کردید که کشور سازنده اون غیر از فرانسه باشه دلیل بر غیر اصل بودن اون نیست. توجه کنین که محصولی که تهیه می کنین حتما هولوگرام دار و ضمانت شده باشه. اصولا محصولات غیر اصل اشنایدر، هولوگرام ندارن و با قیمتی حدود نصف قیمت اصلی خرید و فروش می شن.

  3. ببخشید در مورد کلید AFDD (اشکارساز جرقه برند اشنایدر) که در کانالتون منتشر کردین، ممنون میشم در سایت الیکا مطالب تکمیلی در مورد این کلید منتشر بفرمایید. مطالبی مثل؛ قابلیت استفاده در مدار تکفاز یا سه فاز بودن؟ (آیا کلید مذکور تکفازه یا سه فازه؟) نحوه استفاده و محل قرار گیری این کلید در کدام بخش تابلوی مصرف کننده، و جریانهای قابل استفاده این کلید و همچنین قیمت اون و …با تشکر

    1. سلام
      بله. برند تله مکانیک یکی از زیر مجموعه های برند اشنایدر الکتریک است و بعضی از محصولات اشنایدر نظیر سنسور ها با مارک تله مکانیک به بازار عرضه می شوند ولی همه از یک کارخانه هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا