الیکا الکتریک
سبد خرید
رله کنترل سطح مایع اشنایدر الکتریک

رله کنترل سطح مایع اشنایدر الکتریک

  • رنج جریان: 5A
  • نوع تغذیه: DC/AC
  • ولتاژ تغذیه: 24...240
  • کنتاکت خروجی: 2 C/O
4,400,000 تومان
ضمانت اصالت کالا
تحویل سریع
پشتیبانی فنی
گارانتی 12 ماهه

رله کنترل سطح مایعات اشنایدر

یکی از رله های کنترلی اشنایدر که در صنعت کاربرد فراوانی دارد، رله کنترل سطح اشنایدر است. رله کنترل سطح مایعات اشنایدر با در نظر گرفتن یک یا دو سطح آستانه عمل پر یا خالی شدن را کنترل کرده و از سرریز کردن مخازن یا خشک کار کردن پمپ ها جلوگیری می کند . این رله ها یک پوشش ضد آب دارند و شرایط کنترلی با LED تعبیه شده روی پنل رله مشخص می شود. 

کاربرد رله کنترل سطح مایعات اشنایدر

رله کنترل سطح مایعات اشنایدر در دو نوع برای مایعات رسانا با کد فنی RM35LM33MW و برای مایعات نارسانا با کد فنی و RM35LV14MW  تولید شده اند. رله RM35LM33MW در تشخیص خطا در آب بندی پمپ ها و در آب های رسانا مانند آب باران، آب شهری، آب صنعتی، آب دریا، کود شیمیایی مایع و آب های اسیدی کاربرد دارد و رله RM35LV14MW در آب های خالص، گاز مایع و نفت، اتیلن گلیکول ، پارافین و رنگ و ... استفاده می شود.

 نحوه کارکرد رله کنترل سطح مایع اشنایدر RM35LM33MW

 رله RM35LM33MW با استفاده پروب و رله RM35LV14MW بر اساس سنسور ها کار می کند. عملکرد این رله  به این صورت است که مقاومت ظاهری مایع بین دو پروب را اندازه گیری می شود. اگر مقدار اندازه گیری شده از میزان آستانه تعیین شده کمتر باشد رله تغییر وضعیت می دهد. برای جلوگیری از الکترولیت شدن رله، یک جریان AC از پروب ها عبور می کند.

کاربرد کلی رله کنترل سطح مایعات 

از این رله برای کنترل پمپ ها به منظور پر کردن اتوماتیک مخازن آب و یا حفاظت پمپ های شناور از خشک و بدون آب کار کردن و یا همچنین برای تشخیص سطح مایعات به کار می رود. بسیاری از کارخانجات صنعتی مانند کارخانجات فعال در صنایع شیمیایی، بهداشتی، غذایی، ساختمانی و غیره ملزم به ذخیرۀ مواد جامد در مخازن هستند. از این رو مهندسان ابزار دقیق آن صنایع مجبور به اندازه گیری و کنترل سطح مواد جامد و به تبع آن اندازه گیری حجم مواد درون مخازن هستند. به طور کلی تکنیک های مختلفی جهت اندازه گیری سطح مایعات و جامدات وجود دارد و در هر کاربرد می توان حداقل یکی از این تکنیک ها را به کاربرد.

تنظیمات روی بدنه این رله کنترل سطح اشنایدر

تنظیمات روی بدنه این رله کنترل سطح اشنایدر مطابق شکل زیر است:

1) انتخاب مد عملکرد (عمل تخلیه یا پر کردن ) و انتخاب میزان حساسیت

این ولوم برای هر دو عمل تخلیه و پر کردن منبع دارای سه حالت زیر است:

  • HS (حساسیت بالا)، 250 اهم تا 5 کیلو اهم
  • St (حساسیت استاندارد)، 5 کیلو اهم تا 100 کیلو اهم
  • LS (حساسیت کم)، 50 کیلو اهم تا 1 مگا اهم

2) پتانسیومتر انتخاب درصد حساسیت

3) انتخاب تعداد سطح موردنظر (تک سطحی یا دو سطحی) و انتخاب عملکرد با تأخیر یا بدون تأخیر

  • 2: کنترل دو سطح
  • 1: (ON delay) کنترل یک سطح با تأخیر
  • 1: (OFF delay) کنترل یک سطح بدون تأخیر

4) پتانسیومتر انتخاب میزان تأخیر (0.1 تا 5 ثانیه)، تأخیر به دلیل مواج بودن مایع تا رسیدن به سطح یکنواخت است.

5) Tt تأخیر زمانی LED زرد رنگ

6) Un روشن بودن منبع تغذیه LED سبز رنگ

7)R  موقعیت رله خروجی LED  زرد رنگ

8) گیره اتصال به ریل 35 میلی متری

اتصالات رله کنترل سطح اشنایدر و موتور

در شکل زیر اتصالات در حالت کنترل دو سطحه و یک سطحه رله نشان داده شده است.

در حالت کنترل دو سطحه یعنی وقتی ولوم دوم روی 2 قرار بگیرد سه پایه MIN و MAX و C برای اتصال سه پروب متصل می شود نمایش داده شده است. در حالت کنترل یک سطحه یعنی روی 1 (ON delay) یا 1 (OFF delay) باشد فقط از پایه های MIN و C استفاده می شود.  A1 و A2  پایه های تغذیه رله هستند. پایه های 11 و 14 برای تغییر وضعیت موتور با توجه به میزان مقاومت به دست آمده از پروب ها استفاده می شوند.

حالات و دیاگرام عملکرد رله کنترل سطح اشنایدر

همان طور که گفته شد، رله کنترل سطح اشنایدر به منظور کنترل سطح مایع در هنگام تخلیه یا پر شدن مخزن با در نظر گرفتن یک یا دو سطح کنترل، با و یا بدون تأخیر طراحی شده است.

رله کنترل سطح در حالت دو سطحی

با پایین تر رفتن سطح مایع از یا بالاتر رفتن سطح مایع از سطح MAX رله عمل می کند. یعنی هنگامی که سطح مایع از MIN پایین تر است. موتور روشن می شود و عمل پر کردن انجام می شود تا به سطح MAX برسد و موتور خاموش می شود. سپس با بالاتر رفتن  سطح مایع از حد MAX دوباره رله عمل می کند و عمل تخلیه انجام می شود تا به سطح MIN برسد.

 

رله کنترل سطح مایع در حالت کنترل یک سطح

حالت تک سطحی با تأخیر 1 ON Delay

در این حالت در صورتی که مایع از سطح آستانه در زمان پر کردن مخزن بالاتر رود رله با تأخیر عمل می کند و عمل تخلیه با تأخیر Tt انجام می شود. در صورتی که در زمان تخلیه مخزن سطح مایع از سطح آستانه پایین تر رود، رله با تأخیر Tt عمل کرده و عمل پر شدن مخزن انجام می شود.

حالت تک سطحی بدون تأخیر 1 OFF Delay

در این حالت نیز مانند حالت قبل است با این تفاوت که رله بدون تأخیر روشن می شود و عمل می کند، اما برای جلوگیری از خطا تا مدت زمان کوتاهی بعد از رسیدن به سطح آستانه رله روشن مانده و سپس قطع می شود.

فنی
روش اندازگیریتشخیص مقاومتی
محدوده اندازه گیری250 اهم ...1مگا اهم
کد فنیRM35LM33MW
کاربرد محصولرله کنترل سطح مایعات
نام اختصاریRM35L
تنظیم زمان تاخیر 0.1...5 ثانیه
نوع اندازه گیریسه فاز
محیطی
درجه حفاظت بر حسب IPIP30
این محصول را دارید؟!

می توانید اظهار نظر خود را به عنوان یک نظر اضافه کنید!

نوشتن نظر
توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب
تایید امنیتی
ابعاد رله کنترل سطح مایعات (فلوتر) اشنایدر با کد فنی RM35LM33MW



The product is currently Out-of-Stock. Enter your email address below and we will notify you as soon as the product is available.

Email